МІЙ ДОСВІД

Сертифікати, дипломи, грамоти, свідоцтва:























веб - квест1


More presentations from Olya Podolyak



ВСТУП
В сучасному суспільстві тривають швидкі  й  фундаментальні зміни в основних напрямках людської діяльності. Людство має нагаль­ну потребу обробки інформації. Тому я, як вчитель інформатики, ставлю перед собою завдання пошуку нових організаційних форм і методик навчання інформатики.
Як це не сумно, але діти в переважній більшості своїй учитися зовсім не хочуть і не для цього вони ходять до школи. Для чого ж тоді вони ходять до школи і чого ж вони хочуть? Відповідаю: вони хочуть свята спілкування! Якщо сказа­ти, що вони не хочуть працювати, то це тверд­ження буде не зовсім коректним. Вони хочуть і будуть працювати там, де їм цікаво, де немає рутини, чи там, де свої дії вони не сприймають як працю. Отже, вони біжать до школи, з очима-вогниками залітають до класу, сподіваю­чись на свято спілкування, але стомлений жит­тєвими проблемами вчитель через вік, хворо­би, проблеми, давно забув, що сам був таким. Та йому і не вигідно їх розуміти. Йому легше навести порядок і дисципліну, а далі в спокійній атмосфері монотонно, завченими академічними фразами завантажити голови учнів. Саме тут — у розбіжності поглядів учнів і вчителя на форму навчання — і полягає про­блема конфліктів і невдач у навчанні. А чи можна обійтися без конфлікту інтересів? Ви­являється - так, можна! Для цього потрібно застосування таких методів, які стимулюють пізнавальну активність і самостійність учнів.  Ні в якому разі не принижую­чи ролі традиційних форм і методів навчання, я, проте, стверджую, що поряд із тради­ційними методами обов'язково треба впро­ваджувати інноваційні методи, що можуть пробудити активну енергію учнів, спряму­вавший в корисне русло.
Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем.
Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.
Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку.
Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вміння їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а також мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку учня пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі є методика web-квестів.
Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.






УРОК  ВЕБ-КВЕСТ «БЕЗПЕКА  В ІНТЕРНЕТІ».
Мета:
•          узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпеки в Інтернеті;
•          формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу;
•          формування вміння працювати в колективі та відповідальності;
•          формування основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навичок самостійної роботи;
•          розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.
Після проходження веб-квесту учні повинні:
•          мати уявлення про послуги, які надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет;
•          знати правила етикет-спілкування;
•          знати про небезпеки, що їх очікують в Інтернеті;
•          ознайомитися з антивірусним, антиспамовим та анти шпигунським програмним забезпеченням;
•          знати, що призводить до інтернет-залежності і як з цим боротися;
•          що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини;
•          знати, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності тощо.
Тип веб-квесту: короткочасний.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.
Повторення правил техніки безпеки.
ІІ. Мотивація веб-квесту.
Інтернет — дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку кожного, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей та і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
Мета веб-квесту — розглянути найпоширеніші сервіси мережі Інтернет, інтернет-небезпеки, які підстерігають кожного користувача, а також психологічні небезпеки, яким може піддаватися школяр в мережі та дізнатися про сучасні засоби антивірусного, антиспамового програмного забезпечення. Крім того ознайомитися з відповідальністю за порушення прав інтелектуальної власності.
Вам необхідно виступити в одній із ролей:
Роль 1. Користувач мережі.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.
Роль 3. Юрист.
Роль 4. Психолог.
Кожна мінігрупа після проходження веб-квесту повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Як зробити світ Інтернету безпечним для себе і свого комп’ютера».
ІІІ. Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.
Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 людини і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, що при перегляді сайту учень був вимушений робити підбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) у вигляді поданому до кожної ролі. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.
(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу.
Роль 1. Користувач мережі
Завдання
До обов’язків користувачів мережі входить описати, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Провести дослідження та представити їх і вигляді діаграмВам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.         Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?
2.         Сформулювати правила мережевого етикету.
3.         Чи обов’язково дотримуватися цих правил?
4.         Що буде, якщо не дотримуватися правил мережевого етикету?
5.         Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? До чого це може призвести?
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
Правила онлайн-безпеки
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
http://www.etika.ru — Про етикет в Інтернеті
http://www.youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50&feature=related —відео про інтернет-безпеку
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення
Завдання
До обов’язків консультанта з програмного забезпечення входить користуючись даними джерелами охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.         Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп’ютера ними.
2.         Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?
3.         Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.
4.         Що являє собою антиспамове програмне забезпечення?
5.         Як убезпечитися від мережевих атак?
6.         Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп’ютер на небезпеку зараження комп’ютерними вірусами.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.kaspersky.ru — Сайт антивірусної програми Лабораторії Касперського
http://bezpeka.ho.ua — Правила безпечного використання інтернет ресурсів для учнів, про інтернет фільтри та антивірусні програми
http://www.avast.com — Антивірусна програма Avast!
http://www.drweb.com — Сайт антивірусної програми Dr. Web
http://www.lavasoft.com — Сайт виробника анти шпигунської програми Ad-Aware
http://www.nospamtoday.com — Антиспамова програма No Spam Today
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 3. Юрист
Ви юрист, який займається вивченням інформаційного права і інформаційної безпеки.
Завдання
Завдання юриста — це розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.         Чи можна на своєму сайті розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику?
2.         Що таке плагіат?
3.         Що таке інтернет-піратство?
4.         Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, викачаними з Інтернету?
5.         Які наслідки може призвести порушення авторських прав?
Ресурси для роботи:
http://www.patent.net.ua — Відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності
http://uk.wikipedia.org — Порушення авторського права
http://udau.edu.ua — Комп’ютерне піратство: методи і засоби боротьби
http://zakon1.rada.gov.ua — Конвенція про кіберзлочинність
http://zakon.rada.gov.ua — Про захист суспільної моралі
http://www.google.com/intl/uk/goodtoknow — Поради щодо контролю даних в Інтернеті
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 4. Психолог
Ви — психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.
Завдання:
Психолог повинен знати у чому виявляється інтернет-залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
1.         Які симптоми інтернет-залежності?
2.         Що робить Інтернет притягальним як засіб "відходу” від реальності?
3.         Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?
4.         Що таке кібер-хуліганство?
5.         Що таке кібер-булінг?
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті»
http://uk.wikipedia.org — енциклопедія
http://tsn.ua — всі новини про інтернет-залежність
http://it-tehnolog.com — про інтернет-залежність
http://netiquette4uth.blogspot.com — про веб-спілкування
http://psiholog.com.ua — про кібер-буллінг
http://bezpeka.kyivstar.ua — безпечний інтернет
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
IV. Робота учасників веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
V. Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
VІ. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар